dinsdag, januari 31, 2006

Dj Jean valt níet op 16-jarige meisjes


'IK BEN ROCK & ROLL IN HART EN NIEREN'

“Het is me te stil hier, ik kan hier niet aarden.” Dj Jean (37) kijkt beteuterd uit het raam van zijn penthouse in Almere. Hij heeft alweer genoeg van het luxe appartement dat het ‘rustpunt’ in zijn hectische leven had moeten zijn. Jean, een van de hoofdacts op Trance Energy op 11 februari, verhuist binnenkort samen met zijn Ferrari weer naar het bruisender Amsterdam.

De housedj, al twintig jaar in het vak, is in bijna alles het tegenovergestelde van de huidige dj-top van de wereld. Terwijl dj’s als Tiësto en Armin van Buuren na optredens via de achterdeur naar hun hotel vervoerd worden, duikt Jean na zijn sets de feestende massa in. En in tegenstelling tot de vaste relaties van de eerste twee, kleeft aan Jean het beeld van notoire vrouwenverslinder. Jan Engelaar, zoals hij in het dagelijkse leven heet, pakt zijn vak heel anders aan dan de nieuwe generatie plaatjesdraaiers.

Onderdeel van nachtleven
“Ik ben rock&roll in hart en nieren, dat kun je volgens mij van veel anderen niet zeggen. Die gaan na een optreden hup naar vrouw en kinderen. Daar is niks mis mee, maar dat is aan mij niet besteed. Ik ben onderdeel van het nachtleven, dat wereldje past mij als een maatpak. Ik ben een vrijgevochten type.”

Maar zijn imago als liefhebber van jonge vrouwen wil hij toch wel even nuanceren. Zeker nu hij verwoede pogingen doet om zijn weggelopen vriendin te heroveren. “Dat verhaal in Nieuwe Revu heeft me echt boekingen gekost”, vertelt hij. Een paar jaar geleden trok het blad een week met hem op aan de Spaanse kust en beschreef hem uiteindelijk als een pervers mannetje dat alleen maar achter jonge vrouwen aanzat. Dat kwam hard aan. “Dat beeld klopte van geen kanten, ik val helemaal niet op meisjes van 16. Ik kies mijn vriendinnen doorgaans ruim boven de twintig uit.”

Foute imago
Toch is zijn ‘foute’ imago niet helemaal uit de lucht gegrepen, bekent hij. “Ik heb het ooit zelf in gang gezet. Ik draaide onder meer op de beruchte gaynight in de Amsterdamse IT. Na een tijdje bleek ik tot mijn schrik bekend te staan als gay-dj. Om te bewijzen dat ik hetero was, ging ik toen met zoveel mogelijk meisjes zoenend op de foto. Maar dat liep een beetje uit de hand”, zegt hij lachend.

Steeds meer dj’s draaien hun muziek van cd of laptop. Vinylfanaat Jean vindt het een jammerlijke ontwikkeling. “Je hoeft geen ‘skills’ meer te hebben. Vroeger moest je reputatie opbouwen door week in week in clubs te draaien. Nu scoor je één hit en sta je vervolgens op alle feesten. Mensen die technisch gezien vrij weinig kunnen worden op een voetstuk gezet. Zelfs soapsterren worden dj”, verzucht Jean. “Ze kunnen veel van me zeggen, maar technisch gezien sta ik aan de top van Nederland.”

Tiësto nadoen voor de spiegel
Toch heeft ook Jean zich moeten aanpassen aan de veranderde rol van de dj. Vroeger stond hij anoniem in een hoekje, tegenwoordig staan de spotlights op hem gericht. En verwacht het publiek opzwepende gebaren. Voor een dj van de oude stempel als Jean valt de popsterrenstatus hem zwaar. “Sinds Tiësto probeer ik ook een beetje jolig uit de hoek te komen. Ik heb zelfs voor de spiegel zitten oefenen hoe ik op Trance Energy mijn handen in de lucht moet gooien, haha.” (ANP)

1 Reacties:

At 8:58 p.m., Anonymous Anoniem zei...

Al is de leugen nog zo snel de waarheid achterhaalt hem wel...

De plassex liefhebber zegt weer eens wat:

http://www.nu.nl/achterklap/2202065/dj-jean-wil-zoveel-mogelijk-meisjes.html

Op zijn leeftijd zou hij het toch over vrouwen moeten hebben...

 

Een reactie posten

<< Home