zondag, november 13, 2005

Ff bellen met dj Joost van Bellen

RAUW: MUZIEK MET BALLEN

Zaterdag 12 november vierde Rauw zijn eerste verjaardag in Tivoli. DJ Joost van Bellen (43), uitvinder van het concept, verklaart het succes.

"Ik was op een dance-conferentie in Miami toen de Amerikanen net Irak waren binnengevallen. Dat was in maart 2003. Filmmaker Michael Moore hield tijdens de Oscaruitreiking een vlammende toespraak tegen de oorlog. In Miami feestte iedereen gewoon door, alsof er niets aan de hand was. Dat irriteerde me. Alleen op de electrofeesten was het anders, daar werden statements gemaakt en werd zelfs een Amerikaanse vlag verbrand.

Antistroming
De hele dancescene was zó gestileerd en gelikt, ik vond dat het tijd was voor iets anders. Toen ben ik in Europa op zoek gegaan naar een soort antistroming, tegen de lalala house en tegen het verafgoden van dj’s. In Londen en Berlijn vond ik wat ik zocht. Avonden waar alle stijlen gedraaid konden worden: rock, house, electro. Met als overeenkomst dat alle liedjes dansbaar zijn en dezelfde ‘punky attitude’ hebben. Muziek met ballen.

Zo heb ik de Rauw-avonden opgezet in Amsterdam en Utrecht. We gaan terug naar de roots van de dance: als stroming die schopt tegen de maatschappij. Weg met de megadecors, met het Tiësto-in-Concert-idee. Ik sta als dj zo dicht mogelijk bij het publiek, dus met mijn draaitafels op de dansvloer. Daar kom ik het best tot mijn recht, op een podium vraag ik me altijd af of ik een dansje moet doen.

Utrecht gaat ervoor
Utrecht blijkt een heel geschikt publiek te hebben voor Rauw. Ik kan hier zonder moeite allerlei nieuwe dingetjes uitproberen. Het Utrechts publiek gaat ervoor, maakt weinig poeha. Er wordt gewoon keihard gefeest, precies zoals de bedoeling is." (UN)
Lees ook interviews met dj's Catscan, Luna, Chuckie, Chris Korda en Tiësto

3 Reacties:

At 9:02 p.m., Blogger My Daily Struggles zei...

Greetings from the USA.

 
At 2:12 p.m., Anonymous Anoniem zei...

Rauw was gaaf!!!

Joost van Bellen draaide idd lekker rauw

die lesbie act die als pauze-act fungeerde was echt de slechtste lesbie-act die ik ooit gezien heb!!!

tosi's waren climax van een geslaagde RAUW

chris

 
At 10:30 p.m., Anonymous Anoniem zei...

politieke statements op electrofeest! wat een engagement.

krijg nu toch nog een kijkje in de geheimzinnige, onbekende keuken van deze feesten. wist niet dat er verslaggevers naar toegingen! een goed teken!!!

HOI

Eric B

 

Een reactie posten

<< Home